Zorg ervoor dat je de laatste versie van de balie-applicatie geïnstalleerd hebt. Je kan deze terugvinden op files.uitpas.be en vervolgens ‘UiTPAS browser’ selecteren. Indien je hierbij problemen ondervindt, contacteer dan je ICT-dienst.
Werk je met een combilezer? Zorg er dan zeker voor dat de driver van het toestel geïnstalleerd is. De instructies hiervoor kan je bekomen via de handleiding van het toestel of via je ICT-dienst. Om te controleren of het programma connectie maakt met het toestel, kan je in de balie-applicatie linksboven driemaal klikken. Vervolgens krijg je een overzicht te zien of de lezer correct wordt herkend.
Moeilijkheden bij het inlezen van de nieuwste identiteitskaarten?
Installeer de nieuwe eID software van de overheid!
Als je problemen ondervindt bij het inlezen van de allernieuwste identiteitskaarten, dan wil dit waarschijnlijk zeggen dat je een oude versie gebruikt van de eID software van de overheid.
Deze software zorgt ervoor dat je identiteitskaarten kan inlezen en moet af en toe geüpdate worden.
Hoe ga je te werk om het probleem op te lossen?
- Ga naar deze link van de eID software
- Scroll helemaal naar onder en klik 'Accepteren en downloaden'
- Installeer nu de nieuwe eID software
- Herstart de PC en de balie applicatie