Je kan UiTPAS-punten sparen op twee manieren: met je smartphone of met je kaart.
Met je smartphone
Je kan punten sparen met je smartphone door QR-codes te scannen met de UiTPAS-app of via uitpas.be/sparen. Die QR-codes vind je op UiTPAS-spaarzuilen of op affiches met het UiTPAS-logo.
Met je kaart
Punten sparen met je kaart doe je door je kaart tegen de spaarzuil te houden.
Waarom kan ik geen punt sparen?
De activiteit is nog niet begonnen of is al gedaan
Je kan enkel een punt sparen tussen de start- en einduren van een UiTPAS-activiteit, en kort ervoor of erna.
Als de activiteit nog niet is begonnen of al is afgelopen kan je dus geen punt meer sparen.
Je hebt al gespaard op de activiteit
Op een UiTPAS-activiteit die eenmalig plaatsvindt kan je één keer sparen.
Op andere activiteiten kan je één keer per dag, week of maand sparen.
Voorbeeld: indien je in een week al een punt gespaard hebt op een activiteit waarvoor je één keer per week kan sparen, kan je dus in die week geen punt meer sparen.
Twijfel je of een punt gespaard is?
Je kan de historiek van je gespaarde punten nakijken in de UiTPAS-app. Hier lees je hoe dat moet.